fredag 5 april 2013

Skrymt och sånt

Ljudboksversionen
Jag gillar ju fjällen och jag gillar övernaturligt spännande böcker. Tidigare här på bloggen har jag skrivit om Joanne Hildebrandts bok "Fördömd", som handlar om arkeologer som råkar rota liv i något uråldrigt vid Stalofjället...
När det kom en bok som hette Stallo, skriven av Stefan Spjut, måste jag förstås testa den också. Den här handlar också om svårförklarliga händelser i övre Norrland. Det finns NÅGOT, som lever sitt liv parallellt med människorna. Vid flera tillfällen rövas barn bort och hörs aldrig mera av. Susso intresserar sej för fallet för hennes släkt har stött på såna här varelser förut. Spänningen byggs upp ganska långsamt, sen är man fast! Speciellt gillade jag de minsta skrymten, små gubbar som blev ekorrar och möss när de "tog djurhamn", dvs omvandlade sej till djur.
Låter det fånigt? Icke! Läs den!

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar