måndag 27 juni 2011

En bok att längta efter...

En bok jag absolut inte kommer att kunna klara mig utan är Stefan Sundströms Stefans lilla gröna. Den står i djup kontrast till alla "glassiga" trädgårds- och matböcker som jag känner mig lite anti mot. Här beskrivs odling, djuruppfödning, slakt, tobaksodling, matlagning (kanske prova på surmört?) med mera på ett rakt och ibland ganska brutalt sätt. Men man känner att det är äkta. Dessutom är bilderna i boken otroligt härliga med skitiga stövlar i den härliga myllan. Den visar också på ett alternativt sätt att leva och innehåller många visdomsord som gör att man blir eftertänksam. Vad är det vi egentligen håller på att göra med vår jord? Har önskat mig boken i födelsedagspresent så nu är det bara att hoppas på det.


Läs, titta och njut!/Annetthe Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar