torsdag 24 juli 2014

Skyll inte på praktikanten

Hej!


Jag heter Kevin och jobbar på biblioteket i Ljusdal centrum, är sommarjobbare.
Tänkte bara säga att om det är någon av er som läser detta och ska söka sommarjobb nästa sommar så tycker jag att ni kan försöka få en plats här där jag sitter nu. Varför jag tycker det är för att man måste inte slita lika mycket för slantarna och med de så menar jag att jag jobbade på gata/park förra sommaren, trivdes bra där men man fick rensa mycket ogräs och stå på knä, här behöver man inte anstränga sig lika mycket med sånt.

Eftersom detta nu är ett bibliotek så är det ganska självklart att här finns det en hel drös med böcker m.m. Mitt jobb är att sätta upp böcker och scanna in böcker som ska vidare till andra bibliotek. Att scanna böcker och sätta en lapp i dem tycker jag inte är krävande, vilket också känns skönt för man blir inte lika stressad och trött. Personalen är ypperligt bra vilket också gör att man känner sig mer motiverad att ta sig till arbetet och jobba.

Kan ju berätta lite om vad mina fritidsintressen är. Jag gillar data- och tvspel, tycker det är roligt att köra några race Mario Kart med folk online eller med mina polare. Spelar lite GTA och The last of us med, vilket jag tycker är någorlunda bra spel. Lirar även Diablo 3 på pc. De spel jag sagt nu är bland de vanligaste jag brukar spela.

Jag gillar även bilar stora som små och vad jag menar med det är att jag gillar riktiga bilar och radiostyrda bilar, de radiostyrda bilarna är inget man kan hitta i en vanlig leksaksaffär så det är inget för små barn, de bilar jag pratar om tävlar vuxna som kan vara 50+ så detta är riktigt radiostyrt. Min bil som jag har gör nästan 100 km/h , inget man låter ett barn köra.

När det gäller att läsa på fritiden så är jag väl inte så bra exempel, läser ju mycket artiklar på internet men när det gäller böcker så är det inte allt för ofta jag läser sånt, men jag har hittat en bok jag tycker är lite intressant och det är hur man läser tankar av vem vet jag ej just nu. Det jag hunnit läst är ganska intressant om att vi kan ju märka om ex en person tycker det vi pratar om är intressant genom ögonen för pupillen blir större om de gillar ämnet något som i alla fall jag inte tänkt på tidigare.

Man kanske kan skylta lite här med att jag säljer nyslungad honung skulle det vara av intresse att köpa så kan ni höra av er på 0706894875

Glad sommar

Kevin Mill




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar