torsdag 2 augusti 2012

Marilyn Manson den långa vägen ur helvetet


Marilyn Manson är bland de mest extrema och kändaste musikerna i världen. Många känner igen honom för hans svarta långa hår, vita kontaktlinser och det extrema sminket. 

 
I boken får ni följa Marilyn från hans barndom och uppväxt hos sin mormor och morfar, genom skolan. Hur han startade sitt första band, Marilyn Manson & the spooky kids, tills han blev känd som Marilyn Manson. Veta hur han gjorde för att lyckas, hur människor reagerade på dem.


Eftersom jag har lyssnat på Marilyn Manson ganska mycket så var det självklart att jag skulle läsa hans bok.
Innan jag läste boken visste jag inget om honom, vilket jag kanske ska vara glad över… För vissa saker i boken ville jag inte ens veta om. Det var skrämmande vad mycket konstiga saker de gjorde bara för att bli uppmärksammade och ihågkomna. Saker jag inte trodde folk ens skulle göra för att bli kända.
Boken var väldigt rolig att läsa även om jag inte visste om jag  skulle skratta eller gråta ibland.
Jag rekommenderar verkligen boken för det ändrade verkligen mitt sätt att se på honom.

/Nora Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar