tisdag 3 juli 2012

Vi hade i alla fall inte tur med vädret

Alla vet kanske inte att vi har en idrotts-kämpe i leden? Carin (OBS! Inte Karin med K) har avverkat Wasaloppet och berättat om det på bloggen tidigare. Här nedanför följer hennes rapport från Vätternrundan. Håll utkik efter kommande reportage från Vansbrosimmet. Det sägs att Carin är startklar att kasta sej i det kalla Dala-blå! //Karin med K

"Det cyklande åkerspöket" kallar hon sej själv,
men visst är det ett osedvanligt fräscht spöke!
Vid målgång efter 30 mil av blöta och köld!!
 *   *   *   *   *   *   *   *   *
Jakten på att erövra En Svensk Klassiker går vidare. För ett par veckor sedan var det Vätternrundan som gällde. Jag hade tränat hundra mil, lämnat in cykeln på service och köpt allehanda dyr utrustning, bland annat vattentäta handskar, regnjacka samt vatten- och vindtäta skoskydd. För det skulle bli regn.
Och regn blev det, dropparna började falla strax före starten som gick på lördag morgon 16/6 04.50, efter tre timmars sömn. Man blev blöt, blötare och blötast. Frös som en hund i fem timmar till att börja med. Sedan frös man ytterligare ett par timmar, för kläderna torkade förstås inte på stuberten när regnet upphört (och allt man hade på sig, inklusive de vattentäta grejorna, var blöta både in- och utvändigt). På slutet dök förresten ett nytt regn upp, men jag orkade inte frysa mer då.

Efter åtta mil tappade min kompis Anna och jag bort varandra. Det var lite trist, men då slapp Anna å andra sidan vänta på mig när min kedja hoppade av flertalet gånger. Satt i diket och pillade med den och var glad att det åtminstone inte var punktering.

Vad finns mer att säga om den trettio mil långa cykelturen? Jo, det var förstås en alldeles fantastisk upplevelse att veva runt bland tusentals cyklister, känna draget då proffsen drog förbi i klungor, glädjas åt gnuttor av solsken, äta, dricka och uppsöka bajamajor i massor … för att slutligen efter 15 timmar och 9 minuter trampa in i mål och känna att ”yes, jag gjorde det!” //Carin med C

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar