fredag 1 juli 2011

Efter 9 mil...rapport från Ramsjö bibliotek

Efter 9,8 mil ungefär kommer jag slutspurtande och hoppas slå min tid från 2010 års TjejVättern. Då dyker plötsligt en uppfälld bro upp! Det är bara att bromsa in och vänta på båten som i sakta mak häver sig förbi. Så kommer naturligtvis en båt till från andra hållet och den får vi cyklister, som råkat komma till bron vid så oläglig tidpunkt, också vänta på! Jag skrattar åt eländet samtidigt som jag är lite orolig över att jag inte ska lyckas slå min tid. För är det någonting man vill göra, är det att förbättra sig. Trots att man har åldern emot sig.

Om att ha åldern emot sig och om träning och tävlingar kan man läsa i Haruki Murakamis bok Vad jag pratar om när jag pratar om löpning, som jag så lägligt började läsa på hotellet i Motala kvällen före tävlingen. Boken handlar om Murakamis löpning och romanskrivande, och det intressanta är att ta del av författarens visa tankar kring detta med att ha ett mål, kunna koncentrera sig och vara uthållig. Denna visdom tror jag man har nytta av i allt man gör i livet, så därför tycker jag att alla ska läsa den. Såklart läste jag ut den under helgen och lånade ut den på bibblan redan på måndagen.

Hur det gick med min tid? Jo, jag cyklade 26 minuter fortare. Trots brojävlen. //Carin Björklund

1 kommentar:

  1. Häftigt, Carin! Känner igen bron mycket väl, men har aldrig cyklat runt den här himla sjön. Badat kallbad i den har jag gjort många gånger

    SvaraRadera