tisdag 19 juli 2011

Bokkonst!

Böcker är en samling tecken på papper…har det oftast varit – tills nu då – när böcker även kan vara tecken på skärmen. Böcker kan också vara en berättelse rätt in i örat som gör händelserna så levande och påtagliga att man ibland nästan kan komma på sig själv med att prata om berättelsens personer som om de vore människor i ens närhet.

Böcker kan även användas till andra saker…jag vet att jag surfat förbi bilder på många olika användningsområden för böcker men tråkigt nog har jag inte samlat på mig dessa. Någonstans såg jag ett exempel på en biblioteksdisk gjord av böcker och här kommer i alla fall några andra roliga exempel. Mönster i böcker utskurna med skalpell, ett boktorn och möbler. Böcker kan också vara små – lika små som tändsticksaskar. //Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar