tisdag 17 maj 2011

Fader okänd?

Släktforskardagarna arrangeras i år i Norrköping i slutet av augusti. Du kan lyssna till olika föreläsningar, besöka Släktsök eller SeniorNet. Du kan också passa på att göra Norrköping där du kan besöka till exempel Norrköpings stadsbibliotek, Kaktusplanteringen eller varför inte Kolmården. Den senare besökte vi när barnen var små och vi skulle förstås också åka genom Safarin. Där skuttade en apa upp på bilen och slet loss en list runt rutan…

Jag ska inte åka på släktforskardagarna – även om jag gärna skulle vilja. Däremot har jag lagt vantarna på en ny bok i ämnet – nämligen Fader okänd av Elisbeth Reuterswärd. Den fick följa med hem i väskan igår och väntar otåligt på att bli läst – månde den avslöjar några nya knep och tips på hur man går tillväga när man stupar på fader okänd. I den här artikeln kan du läsa mera om boken. //Marianne

2 kommentarer:

  1. "Den fick följa med hem i väskan igår och väntar otåligt på att bli läst"...så många böcker som väntat otåligt i min väska ;)inte bara i väskan, de ligger framme och lockar på mej...Ska bara, tänker jag, och till slut åker boken tillbaka igen oläst, fast med längtan kvar. Längtan att få hamna i bokens värld och riktigt sugas in i den, någon annans värld. Så till hösten blir det mental träning; "ska bara" - ska tränas bort! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Ut med Alfons och in med Carpe diem...

    SvaraRadera